Ένα "Μπράβο!" για όλα τα παιδιά μας

 

Όταν ήμουν ακόμα μαθήτρια στο δημοτικό, ο δάσκαλος επαινούσε πάντα ( υπερβολικά μου φαινόταν ) το παιδί που έγραψε την καλύτερη έκθεση , την αλάθητη ορθογραφία, που έλυσε  πιο γρήγορα το δύσκολο πρόβλημα.. κ.τ.λ. ενώ απόπαιρνε  τα πιο αδύναμα παιδιά. Ανάμεσα σ’αυτά ήταν κι η καλύτερη μου φίλη, η Βίλυ, που έφευγε σχεδόν πάντα κλαμένη από το μάθημα. Εμένα αυτό μου φαινόταν άδικο και θύμωνα με το δάσκαλο κι’ έτσι  μια μέρα αποφάσισα ότι δεν θα ξαναπάω σχολείο.

Όταν ανακοίνωσα την απόφαση μου  στην γιαγιά μου, αυτή δεν με μάλωσε, ούτε θύμωσε, μου ζήτησε όμως να της εξηγήσω το γιατί. Με άκουσε προσεκτικά, με αγκάλιασε και μου είπε αυτό που ήξερα στην καρδιά και το μυαλό μου αλλά δεν έβρισκα τις λέξεις να το πω και στην Βίλυ.

Αυτά ήταν τα λόγια της όπως τα θυμάμαι πάντα με αγάπη: «Άκου καλό μου παιδί. Όλα τα δάχτυλα δεν είναι ίδια. Άλλα είναι κοντά και άλλα μακρουλά, άλλα χοντροκομμένα και άλλα λεπτά και φίνα. Όμως, μόνο αν κρατήσουν όλα μαζί το ποτήρι με το νερό γερά, θα το φτάσουν στο στόμα μας για να μας ξεδιψάσει. Αν ένα δάχτυλο λείπει, το νερό θα χυθεί! Γι’αυτό, το σχολείο χρειάζεται και σένα να πας και τη Βίλυ και όλα τα παιδιά. Όταν μεγαλώσετε θα κρατήσετε το ποτήρι για να πιείτε όλοι μαζί..» Κούνησε το κεφάλι της, με κοίταξε και μου’κλεισε το μάτι καθώς έλεγε ακόμα: « Κι ο δάσκαλος αφού δεν το’χει καταλάβει αυτό, μάλλον θα τον αφήσαν διψασμένο τον κακόμοιρο! Εσύ να πας στο σχολείο σου για να μην έχεις  τη φίλη σου να κλαίει και για σένα!»

Το παρακάτω βίντεο για το μικρό Νικόλα μου θύμισε τη δική μου τάξη και τη φίλη μου τη Βίλυ που μεγάλωσε κι έγινε (φυσικά) ένας υπέροχος άνθρωπος . Μπορείτε να μαντέψετε με  ποιό ρόλο ταυτίστηκα;



Σχόλια

  1. Πιστεύω ότι ο τρόπος που φέρθηκαν οι άλλοι γονείς στη μαμά του Νικόλα ήταν πολύ άσχημος. Και επηρέασε και τα άλλα παιδιά άσχημα. Και αυτό δεν ήταν καθόλου δίκαιο.
    Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο κείμενο και πολύ ενδιαφέρον βίντεο. Μέσα από αυτό το άρθρο μπορεί κανείς να μάθει την έννοια της διαφορετικότητας και να αποδέχεται άτομα που δεν είναι σαν εκείνον. Δεν πρέπει να αφήνουμε κανέναν έξω από το κοινωνικό περιβάλλον επειδή διαφέρει. Επίσης διδάσκει τη σημασία της ενσυναίσθησης, να μπαίνουμε στη θέση του άλλου και να τον βοηθάμε να ξεπεράσει το κάθε πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίζει.
    Χρυσούλα Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το συγκεκριμένο βίντεο και κείμενο με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη, καθώς η διαφορετικότητα είναι ένα φαινόμενο που μαστίζει την σημερινή κοινωνία. Δεν θα πρέπει οι άνθρωποι να βασίζονται στις διακρίσεις και στις διαφοροποιήσεις μεταξύ των ατόμων. Όπως ορθά αναφέρει και η γιαγιά του Νικόλα, όπως για να κρατηθεί το ποτήρι χρειάζονται όλα τα δάχτυλα του χεριού, έτσι και για την εξέλιξη και την άνθιση της κοινωνίας, χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι, που είναι διαφορετικοί μεταξύ τους, αλλά πάντα ίσοι!
    Ευιάννα Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα με το βίντεο και το κείμενο. Πρώτα από όλα πρέπει να είμαστε άνθρωποι και να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα γιατί είναι αυτή που μας κάνει δυνατούς και μας βοηθάει να εξελισσόμαστε. Πολύ όμορφο το μύνημα που μας περνάει το βίντεο.
    Χριστίνα Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ απόλυτα με το βίντεο και το κείμενο. Πρώτα από όλα πρέπει να είμαστε άνθρωποι και να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα γιατί είναι αυτή που μας κάνει δυνατούς και μας βοηθάει να εξελισσόμαστε. Πολύ όμορφο το μύνημα που μας περνάει το βίντεο.
    Χριστίνα Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον . Αυτό το βίντεο μας έδειξε μια σκληρή ζωή ενός παιδιού όπου είχε μια απαράδεκτη συμπεριφορά από τους γονείς του και από τους συμμαθητές του. Το βίντεο έχει ένα πολύ ωραίο και συγκινητικό νόημα . Μπράβο στα άτομα που δημιούργησαν αυτό το βίντεο
    Κυριάκος .Γ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το μύνημα το οποίο περνά το συγκεκριμένο βίντεο είναι πραγματικά συγκινητικό και ταυτόχρονα αληθινό! Δεν έχει ΚΑΘΌΛΟΥ σημασία με τι επάγγελμα θα ασχοληθεί ο καθένας και ουτε διακρίνουμε την προσωπικότητα ενός ανθρώπου έτσι. Συγχαρητήρια στο σχολείο που δημιούργησε αυτό το βίντεο
    -Αλέξανδρος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κειμένου αλλά και του βίντεο διαπιστώνουνε τα πλαίσια της τορινής κοινωνίας.Αν κάποιο άτομο θέλει να ακολουθήσει κάποιο επάγγελμα η δεν, θα πρέπει να κυριαρχεί σεβασμός και κατανόηση.
    Κλεάνθης.Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου