Πας σχολείο;
Πας σχολείο;
Μπορείς να σκεφτείς κάποιο συνομηλικό σου που θα απαντούσε αρνητικά στην παραπάνω ερώτηση; Αν μπορείς, πώς θα τον ή την περιέγραφες; Το σχολείο, στο μυαλό των περισσότερων, είναι πολύτιμο και απαραίτητο στοιχείο της παιδικής και εφηβικής ζωής. Κι όμως υπάρχουν 258 εκατομύρια παιδιά και έφηβοι σε όλο τον κόσμο που θα απαντήσουν ότι δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που αποκλείουν τα παιδιά αυτά από την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Οι κυριότεροι είναι πόλεμοι, ακραία φτώχεια, ρατσισμός, διακρίσεις σε βάρος των γυναικών και των κοριτσιών, κοινωνικός αποκλεισμός ομάδων όπως οι Ρομά ή οι πρόσφυγες, η κλιματική αλλαγή, αναπηρίες, έλλειψη σχολείων και δασκάλων σε φτωχές χώρες, σχολικός εκφοβισμός, γλωσσικοί φραγμοί.
Κάποιοι από αυτούς τους λόγους ίσως κρατούν παιδιά μακριά απ’το σχολείο και στο μέρος που ζεις.
Σχολείο ίσον ξεκούραση..
Το σχολείο στα αρχαία ελληνικά κείμενα εμφανίζεται ως σχολή που σήμαινε ανάπαυση, ησυχία, απραξία, ελεύθερος χρόνος και ενασχόληση με κάτι σημαντικό! Ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται στη γλώσσα μας η ίδια λέξη “σχόλη” με αυτό το νόημα.
Είναι ενδιαφέρον λοιπόν ότι στη σκέψη της κοινωνίας του μακρινού παρελθόντος “το σχολείο” ήταν το μέρος που έδινε την ευκαιρία στους νέους να αποδράσουν από την καθημερινότητα της σκληρής χειρωνακτικής εργασίας και να ασχοληθούν με ότι τους ευχαριστούσε και τους ωφελούσε!
Στο μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης ιστορίας τα παιδιά που είχαν την ευκαιρία να πάνε σχολείο θα πρέπει να ένιωθαν πολύ τυχερά μια και γνωρίζουμε ότι η πρόσβαση στο σχολείο ήταν προνόμιο για κάποιους και όχι δεδομένο για τους πολλούς.
Τί έχει αλλάξει στις μέρες μας; Το σχολείο πια θεωρείται υποχρέωση της κοινωνίας προς όλα τα παιδιά της και η ισότιμη πρόσβαση σε αυτό κατοχυρώνεται από τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Τί δεν έχει αλλάξει; Η σκληρή πραγματικότητα και οι δυσκολίες στη ζωή των παιδιών σου κόσμου που στερούνται την ευκαιρία τους να πάνε στο σχολείο.
Μάθε περισσότερα για κάποια από αυτά τα παιδιά στη χώρα σου..
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου